From documenting to talking

Snapchat, Snapchat, Snapchat. It seems like everybody is talking about Snapchat these days. Blogposts are popping up here and there and discussions are ongoing in different communications and marketing groups on Facebook. I don’t work towards a younger target group, so I have not looked into the app very closely, but I think the Discover part seems interesting. Though I have a friend I always communicate with on Snapchat, so yes, I use it. But I always feel kind of lost.

I love how Snapchat’s founder and CEO Evan Spiegel explains what the fuzz is all about in this clip. The main thing grown ups become confused about this that the app is all about talking, not documenting.

Does anyone use Snapchat in your marketing or communications work?

Det känns som att alla pratar om Snapchat nu för tiden. Det regnar blogginlägg och diskussioner i olika Facebook-grupper. Jag jobbar inte med en yngre målgrupp, så jag ska erkänna att jag inte grävt ner mig särskilt djupt i appen, men jag tycker att Discover-funktionen verkar intressant. Jag har dock en vän som jag alltid skickar snaps med och jag känner mig alltid lite förvirrad, haha.

Det här klippet med Snapchats vd och grundare Evan Spiegel tycker jag är så bra, där han beskriver vad Snapchat är för vuxna. Grundpelaren är att bilderna inte är till för att dokumentera något utan för att användarna helt enkelt pratar med varann. 

Är det någon som använder Snapchat i sitt marknadsförings- eller kommunikationsarbete?

Leave A Comment